Egy ideig vártam, hogy megosszam a gondolataim a játék fejlesztésére vonatkozólag, hogy ne az legyen, hogy amikor találok valamit, akkor egyből írom, hanem szépen összeszedve egy nagyobb kupacban. Természetesen lehet, hogy az ötleteim között vannak olyanok, amiket ha jobban ismerném a játékot megoldódnának, de most így jelen pillanatban ez a helyzet. Kicsit rendszereztem a dolgot, hogy ne legyen olyan összehányt.
Natehát
Összkép:
Teljes képernyős mód a menüsorban
Ez pusztán egy kis ötlet, de én pl nem látom rendesen a teljes képet, ezért mindig tologatni kell a csúszkát jobbra-balra. Ugyanakkor teljes képernyős módon pöpec. (A gombot valahova a fórum/lexikon/ranglista mellé gondolnám)
Missziókat kicsiben kattintás nélkül
A missziók gombra mielőtt rákattintana az ember, lehetne hogy kicsiben láthassuk mondjuk a következő 3 missziót. Mik azok, mikor, honnan-hova, kicsoda, mit szállít, stb, akármi. Persze úgy is jó lenne, ha mind az összeset mutatná, de rákattintás nélkül. (Csa gyorsítás végett)
Város
Upgrade lehetőség mutatása
Ezen a lustaság és egérféltés miatt gondolkoztam, ha rákattintunk egy épületre amit fejleszteni szeretnénk, a fejlesztő gomb körül (kis felfele nyilacska) lehetne esetleg egy piros jelzéssel mutatni, hogy márpedig nincs meg a kellő nyersanyag mennyiség. Akit érdekel, hogy mennyi nyersi kell még, az belekattint, de akit csak az, hogy lehet e feljebb húzni az épületet az nem.
Automatikus raktárfelosztás
Nem tudom, hogy vagytok vele, de én néha egy keveset szoktam szenvedni, hogy belőjem, mindegyik nyersanyagnak legyen helye a raktárban. Erre egy egyszerű gomb megnyomásával autómatice beállíthatná a program, hogy ne legyen semelyik nyersanyag raktár része fullon. Persze csak ha van elég raktárkapacitás.
Összevont királyság nézet
Heroes of Might and Magicből jött az ötlet, lehetne egy áttekintő menüpont, ahol a városoknak a termelése, nyersanyag mennyiségei, raktárkapacitásai, egységei lennének felsorolva. Könnyítés gyanánt.
Összevont katonakivevési lehetőség
Szintúgy Heroesos idea, hogy mivel baromi sok kattintás kell ahhoz, hogy ha van pl 12 épületem ami hadsereget képez, berakjam gyártani a katonákat. Lehetne egy gomb ami megnyitna egy olyan ablakot, amiben rendszerezve vannak a lehetőségek.
Nyersanyag
Nyersanyagszállítás egyszerűsítése
Plusz kattintásokat igényel, hogy A-ból B-be átküldjek nyersit, mivel ki kell menni térképre, átváltani várost,és aztán két kattintással rámenni, hogy nyersanyag küldése. Ha ezt lehetne egyszerűsíteni azzal, hogy városon belül választjuk ki, hogy honnan akarunk hozni nyersanyagot, meggyorsíthatná a folyamatokat. + Mint pl kémlelésnél kiválaszthatjuk, hogy melyik városból akarunk kémlelni, itt is ugyanígy, hogy melyik városból akarjuk küldeni a nyersanyagot.
Nyersanyagot kézileg beállítani
Nyersanyag szállításnál egy olyan lehetőséget megadni, hogy kézzel beírhatóak legyenek a szállítási mennyiségek. Mert ha van pl 30k kövem, és én csak 682-őt akarok elküldeni, akkor vagy sok kattintás, vagy sok idő amíg beállítom a mennyiségeket.
Nyersanyagot zárt kapukon keresztül szállítani
Ez úgy emlékszem meg volt említve, de ide is azért beírom, miszerint saját városok között nincs értelme, hogy ne lehessen küldeni nyersanyagot, amíg a kapu zárva van. A kapu nyitva tartása csak egy felesleges veszélyforrás, ami semmilyen plusz izgalmat nem szül, maximum csak bosszankodást. Pl ha alapítok egy új várost, és fel akarom húzni, akkor a nyersi nem tud bejutni, hacsaknem ki van nyitva a kapu.
Támadás
Elhagyott városok hitehagyottá válása
Úgy emlékszem ez is volt már írva, de a lényeg, hogy ha valaki feladja a játékot, lehessen támadni anélkül, hogy hitehagyottá válna a támadó.
Nagyobb ranggal lázadót támadni
Szintúgy ehhez kapcsolódik, hogy inaktív játékost, nagyobb ranggal rendelkező játékos támadhassa. Ha nem is sok a nyersanyag, amit ellehet hozni, de legalább valami kis plusz. Nekem pl "megállt" a fejlődésem ranglépésnél, mert korábban farmolásra mentem rá. Ez igaz a tapasztalatlansággal is összefügg, de hát akkoris...
Városok alatt a következő támadási időpont lehetőség
Amikor szétkémkedem az agyam, és már nem tudom, hogy kit támadtam vagy kit nem, nagyon sok idő elmegy azzal, hogy kémlelek -> jajdejó van értelme menni -> nem lehet támadni még fél napig -> sad UFO face


Kémlelési jelentésből támadást indítani
Ha kémlelünk egy játékost, nekem zavaró volt, hogy ki kell lépni térképre, és onnan támadni. (néha elfelejtem, hogy mi is volt benne, miből mennyi pontosan, ezáltal újra kémkedtem..) A kémleléskor egyébként is van egy üres kis kör, ami lehetne a támadás indító opció.
Üzenet
Üzenetben koordinátáról térképre ugrás
Az üzeneteknél lehetne egy olyan lehetőség, hogy ha koordinátát tartalmaz az üzenet, akkor ha arra (és szigorúan csak arra) kattint az ember, akkor a térképre ugrana a kép, ne kelljen külön beütni, hogy mit is keresünk. Mint egy hivatkozás.. Ez csak egy kis gyorsítási ötlet a felesleges időveszteség elkerülése érdekében.
Levelezőrendszer megújítás (több szortírozási lehetőség)
Erre úgy gondoltam, mint lehetőségre, mintha lehetne több archív mappa. De a játékos nevezné el, saját tetszése szerint. Így pl lehetne csoportosítgatni kémlelési jelentéseket, támadásokat, romok helyzetét, és nem minden, - amit meg akarok tartani, - ömlesztve lenne egy mappában.
Gondolkoztam olyanon, hogy esetleg egyes ötleteket csak a prémiummal rendelkező játékosok vehetnének igénybe, mert ugye a játék meggyorsítása kevesebb kattintással igencsak kényelmessé tudná tenni a játékot. Igaz magam ellen beszélek, de a játék készítőinek lehet érdemes lenne ebbe belegondolni. Ha valami nem érthető, akkor szóljatok, igyekszem megmagyarázni, hogy mire gondoltam.
Na egy kicsit hosszúra sikerült, de remélem azért voltak benne értelmes ötletek is.
Üdv
Omeganus